Dünyanın en pahalı alan adı hangisi, kaç ziyaretçisi var?
Bir internet alan adına sahip olmanın maliyeti genellikle yılda 10 ila 20 ABD Doları arasındadır. Ancak bazen o kadar çok alan adına rastlıyoruz ki, bu boyutların koca bir domain denizinde birkaç damladan farkı yok.
büyük web barındırma şirketi Hostinger, tarihteki en değerli 7 alan adını inceleyen bir çalışma yayınladı ve bu araştırmada da görüldüğü gibi en değerli, 2019’da 30 milyon dolara mal oldu.
Dünyanın en pahalı alan adı: Voice.com
Ses.com MicroStrategy analitik ve yazılımından teknoloji uzmanları, sanatçılar ve küratörlerden oluşan bir ekip tarafından satın alındı. Ancak Hostinger’ın verilerine bakılırsa, Aylık 88.8 bin trafiğe sahip olan alan adı, satın alma ekibi için pek karlı görünmüyor.
En değerli yedi web sitesinin toplam maliyeti yaklaşık 109 milyon dolar ve ortada 360.com, NFTs.com, Sex.com, Fund.com, Hotels.comVe tesla.combulunur.
360.comAlan adı Çinli internet güvenlik şirketi 360 Security Technology’ye aitti, ancak 2015 yılında Vodafone tarafından 17 milyon dolara satın alındı.Benzer Web verileri, bu sitenin aylık 23,9 milyon ziyaretçiyle Çin’deki en büyük 154. web sitesi olduğunu ve siteden çok daha fazla trafiğe sahip olduğunu gösteriyor. en pahalı alan adı.
seks.comKasım 2010’da yapılan bir açık artırmanın ardından Escom’dan Clover Holdings’e satıldı. Şu anda bu alan adı, her ay 64 milyon ziyaretçi görüyor ve bu, diğer en değerli beş sitenin toplamından daha fazla trafik alıyor.
Bir Hostinger sözcüsü, milyar dolarlık şirketler için internetteki yerlerini güvence altına almalarına yardımcı olacak bir site için ödemenin nispeten küçük olduğunu söyleyerek, web sitesi adlarıyla bu kadar paranın el değiştirmesinin şaşırtıcı olduğunu söylüyor. Ancak bir siteye daha fazla para ödemenin daha fazla ziyaretçi anlamına gelmediğinin açıkça görüldüğünü hatırlatıyor.
tesla.comÖte yandan, CEO Elon Musk’ın daha önce bahsettiği bir siteydi, on yılını Silikon Vadisi mühendisi Stuart Grossman’dan yaklaşık 11 milyon dolara almaya çalıştığı bir site.